Skip to main content
Skip table of contents

Materyal Atama

Materyal Ata komutu ile perspektif pencere üzerinde yüzey ya da eleman seçilerek, tek seferde materyal atanır, var olan materyal değiştirilir.

Materyal Ata Komutunun Yeri

Ribbon menü Görselleştirme sekmesi Render başlığı altından ulaşabilirsiniz.

İşlem Adımları

  • Materyal Ata ikonunu tıklayın.

  • Materyal Listesi penceresi açılacaktır.

  • Materyal listesinden istediğiniz materyali seçin.

  • Mod atamada i istenilen yüzeyler/objeler seçilip ata butonu tıklanarak materyal uygulanır. Mod boyamada ise istenilen yüzeyler/objeler seçildiği an materyal uygulanır.

  • İstediğiniz modu ve uygulama yöntemini seçip materyallerinizi perspektif ekran üzerinden objeleri seçerek tanımlayın.

  • Materyal atama tamamlandıktan sonra tamam butonuna tıklayarak materyal listesi diyaloğundan çıkabilirsiniz.

İşlem adımı

Materyal ata öncesi

Materyal listesinden materyalin seçilmesi ve atama moduna geçilmesi

image-20240521-112556.png

Materyal tanımlanacak objelerin/yüzeylerin seçilmesi

Ata butonuna tıklanarak atama işleminin tamamlanması

Yeni bir materyal seçilmesi ve boyama moduna geçilmesi

image-20240521-112807.png

Materyal tanımlanacak objelerin/yüzeylerin seçildiği gibi boyanması

Materyal ata sonrası

Materyaller

image-20240521-112843.png

Özellikler

Materyal listesi

image-20240521-112859.png

Projede dosyasında bulunan materyaller resimleri ile birlikte listelenir.

Öngörüntü

Seçilen materyalin render alındığında elde edilecek görüntüsünün önizlemesi yapılır.

Oluştur

Materyal editörü penceresini açar. Buradan yeni materyal tanımlanabilir.

Kopyala

Seçili materyalin bir kopyasını oluşturur.

Düzenle

Seçilen materyalin ayarlarında değişiklikler yapılabilir.

Sil

Seçilen materyali siler.

Ata

Atama modu aktifken seçilen yüzeylere/objelere materyalleri uygular.

Atama

Seçilen yüzeylere/objelere materyalleri ata dedikten sonra uygular.

Boyama

Seçilen yüzeylere/objelere materyalleri seçildiği an uygular.

Grup

Tıklanan elemanı obje olarak seçer.

Yüzey

Tıklanan elemanı yüzey olarak seçer.

Ara

Materyal listesinde materyal adı girerek materyale kolay ulaşım sağlar.

Materyalleri isme göre sırala

Listede görünen materyalleri alfabetik olarak sıralar.

Kullanılanları paketle

Materyal listesinde yer alan doku resimlerini seçilen bir klasöre kaydeder.

Kullanılmayanları sil

Materyal listesinde olup projede kullanılmamış materyalleri listeden siler.

Arşivden yükle

Daha önce kaydedilmiş materyalleri listeye yükler.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.