Materyal Atama
Materyal Ata komutu ile perspektif pencere üzerinde yüzey ya da eleman seçilerek, tek seferde materyal atanır, var olan materyal değiştirilir.
Materyal Ata Komutunun Yeri
Ribbon menü Görselleştirme sekmesi Render başlığı altından ulaşabilirsiniz.
İşlem Adımları
Materyal Ata ikonunu tıklayın.
Materyal Listesi penceresi açılacaktır.
Materyal listesinden istediğiniz materyali seçin.
Mod atamada i istenilen yüzeyler/objeler seçilip ata butonu tıklanarak materyal uygulanır. Mod boyamada ise istenilen yüzeyler/objeler seçildiği an materyal uygulanır.
İstediğiniz modu ve uygulama yöntemini seçip materyallerinizi perspektif ekran üzerinden objeleri seçerek tanımlayın.
Materyal atama tamamlandıktan sonra tamam butonuna tıklayarak materyal listesi diyaloğundan çıkabilirsiniz.
İşlem adımı |
---|
Materyal ata öncesi |
Materyal listesinden materyalin seçilmesi ve atama moduna geçilmesi |
Materyal tanımlanacak objelerin/yüzeylerin seçilmesi |
Ata butonuna tıklanarak atama işleminin tamamlanması |
Yeni bir materyal seçilmesi ve boyama moduna geçilmesi |
Materyal tanımlanacak objelerin/yüzeylerin seçildiği gibi boyanması |
Materyal ata sonrası |
Materyaller
Özellikler |
---|
Materyal listesi Projede dosyasında bulunan materyaller resimleri ile birlikte listelenir. |
Öngörüntü Seçilen materyalin render alındığında elde edilecek görüntüsünün önizlemesi yapılır. |
Oluştur Materyal editörü penceresini açar. Buradan yeni materyal tanımlanabilir. |
Kopyala Seçili materyalin bir kopyasını oluşturur. |
Düzenle Seçilen materyalin ayarlarında değişiklikler yapılabilir. |
Sil Seçilen materyali siler. |
Ata Atama modu aktifken seçilen yüzeylere/objelere materyalleri uygular. |
Atama Seçilen yüzeylere/objelere materyalleri ata dedikten sonra uygular. |
Boyama Seçilen yüzeylere/objelere materyalleri seçildiği an uygular. |
Grup Tıklanan elemanı obje olarak seçer. |
Yüzey Tıklanan elemanı yüzey olarak seçer. |
Ara Materyal listesinde materyal adı girerek materyale kolay ulaşım sağlar. |
Materyalleri isme göre sırala Listede görünen materyalleri alfabetik olarak sıralar. |
Kullanılanları paketle Materyal listesinde yer alan doku resimlerini seçilen bir klasöre kaydeder. |
Kullanılmayanları sil Materyal listesinde olup projede kullanılmamış materyalleri listeden siler. |
Arşivden yükle Daha önce kaydedilmiş materyalleri listeye yükler. |
Sonraki Konu