Kasete Dönüştür komutu oluşturulmuş döşemeleri kaset döşeme (çift doğrultuda çalışan dişli döşeme) haline dönüştürmek için geliştirilmiştir. Kasete dönüştürmek için öncelikle kasete dönüştürülecek döşemelerin oluşturulmuş olması gerekir.

Kasete Dönüştür Komutunun Yeri

Mimari Programda

Ribbon menüde Betonarme sekmesi Betonarme başlığı altından ulaşabilirsiniz.

Statik Programda

Ribbon menüde Betonarme sekmesi Betonarme başlığı altından ulaşabilirsiniz.

İşlem Adımları

Kaset döşeme oluşturmak için:

  • Döşeme oluşturun.

  • Ribbon menüde Kasete Dönüştür ikonunu tıklayın.

  • Döşeme toolbarı açılacaktır.

  • Kasete dönüştür ikonuna tıkladığınızda döşeme dışındaki objeler silikleşecektir.

  • Kasete dönüştürülmesini istediğiniz döşemeyi tıklayın. Aynı anda birden fazla döşemeyi seçerek dönüştürebilirsiniz. Döşeme seçimleriniz bittiğinde farenin sağ tuşuna tıklayın.

  • Kaset kirişlerinizin ilk doğrultusuna referans olması için, farenizi istediğiniz bir krişin üzerine getirdiğinizde o kiriş kırmızı renginde görünecektir.

  • İlk kirişi seçin.

  • Kaset kirişlerinizin ikinci doğrultusuna referans olması için, farenizi ikinci krişin üzerine getirdiğinizde o kiriş kırmzı renginde görünecektir.

  • İkinci krişinizi seçtiğinizde kaset döşemeniz oluşacaktır. Klavyeden esc tuşuna basarak komuttan çıkın.

  • İsterseniz iki nokta tıklayarak da kaset kirişlerinizin doğrltusunu belirleyebilirsiniz. İlk doğrultu için başlangıç ve bitiş noktasını tıklayın.

  • İkinci doğrultu için başlangıç ve bitiş noktasını tıklayın.

  • Bitiş noktasına tıkladığınızda doğrultular belirlenecek, kaset döşemeniz oluşacaktır. Farenin sağ tuşuna tıklayarak komutu sonlandırın.

İşlem adımı

Döşeme dışında objelerin silikleşmesi

Kasete dönüştürülecek döşemenin seçilmesi

Referans olarak yatay kirişin seçilmesi

Referans olarak dikey kirişin seçilmesi

Kaset döşemenin oluşması

Kirişler için doğrultunun referans çizerek belirlenmesi

Kaset döşemenin oluşması