Merdiven çizimi, merdiven kütüphanesinde bulunan merdivenlerden uygun merdiven tipinin seçilip çizim alanına yerleştirerek yapılır. Merdivenler çeşitli tiplerde hazırlanıp kütüphaneye atılmış 3B parametrik objelerdir.

Merdiven Komutunun Yeri

Mimari Programda

Ribbon menü Giriş sekmesi Betonarme başlığı altından ulaşabilirsiniz.

Statik Programda

Ribbon menü Betonarme sekmesi Betonarme başlığı altından ulaşabilirsiniz.

İşlem Adımları

  • Ribbon menüde Merdiven ikonunu tıklayın.

  • Merdiven toolbarı açılacaktır.

  • Seçilen merdivenin sanal görüntüsü ekrana gelir. Farenizin hareketiyle beraber merdiveninizin öngörüntüsü hareket edecektir.

  • Çizim alanında merdiveni yerleştirmek istediğiniz noktaya götürün ve sol tuş ile tıklayın. Merdiven öngörüntüsü sabitlenecektir.

  • Fareyi hareket ettirdiğinizde merdiven tıklanan bu nokta etrafında fare hareketine bağlı olarak dönecektir.

  • Merdiven toolbarından yerleştirme noktası ikonuna ya da klavyeden boşluk tuşuna basarak merdiveninizi yerleştirirken kullanılan referans noktası değişecek merdiven ucu, sahanlık ucu ya da merdiven kolu ucu gibi farklı noktaları referans alarak yerleştirmenize olanak sağlayacaktır.

  • Farenin sol tuşunu ikinci defa tıkladığınızda merdiveniniz yerleşecek, yeni merdivenin öngörüntüsü oluşacaktır.

  • Komuttan çıkmak için klavyeden Esc tuşuna basın.

İşlem adımı

Merdiven öngörüntüsü oluşması ve yerinin belirlenmesi

Farenin sol tuşu tıklanarak merdiven öngörüntüsünün sabitlenmesi

Merdivenin döndürülmesi

Klavyeden boşluk tuşuna basarak merdiven yerleşim referans noktasının değiştirilmesi

Farenin sol tuşu tıklanarak merdivenin yerleştirilmesi

Merdivenin oluşması


 Aşağıda farklı bir merdiven tipleri oluşturulmasına yönelik eğitim videoları yer almaktadır.